Wyzwanie minimalistów

Jeśli masz wrażenie, że ilość otaczających Cię przedmiotów jest przytłaczająca spróbuj wyzwania minimalistów. W skrócie polega na tym, żeby przez 30 dni codziennie pozbyć się kolejno 1,2,3 ... 30 rzeczy. W sumie pozbędziesz się około 465 niepotrzebnych przedmiotów. 

Co zrobić z rzeczami, których chcesz się pozbyć? 
Posegregować, wrzucić do odpowiednich pojemników lub puścić w świat poprzez lokalną grupę "Uwaga śmieciarka jedzie" na Facebooku. Możesz sprzedać ubrania na Vinted, sprzęty na OLX. Zależy ile masz na to energii i chęci. 

Dla mnie to bardzo cenne ćwiczenie i wcale nie muszę kończyć go na dniu 30. Jeśli w międzyczasie zrobię sobie przerwę, z przyjemnością powrócę. Co mi to daje?

Wolną przestrzeń, mniej przedmiotów do obsługi i wycierania kurzu, więcej czasu dla siebie i innych. Dzięki wyzwaniu w mojej szafie mam tylko ulubione rzeczy. W kuchni tylko naczynia, których używam. Na półce książki, do których wracam. Zmieniło moją perspektywę i podejście do zakupów oraz planowania - również posiłków.

Wyzwanie pochodzi z poniższej strony. 


Play the 30-Day Minimalism Game | The Minimalists

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Inwentaryzacja, czyli jak się zabrać za zmiany i nie przepaść

Moje dlaczego